آموزش پیدا کردن صفحات کم ارزش سئو سایت

66 بازدید بدون دیدگاه 15 اردیبهشت 1398

صفحات کم ارزش سئو سایت

اصلاح صفحات کم ارزش سایت از نظر سئو

امکان نداره در مورد سئو مطالعه کنید و به مطالبی در مورد محتوای کم ارزش ( thin content ) برخورد نکنید. موتورهای جستجو ساخته شده اند تا محتواهای جدید را شناسایی کنند ، آنها را دسته بندی کرده و بهترین و مناسبترین های آنها را به مخاطبان ارائه دهند تا هر کسی که کلمه ای سرچ میکند از نتیجه به دست آمده راضی و خوشحال شود. وبمسترها نیز به دنبال ایجاد محتواهای جدید و مخاطب پسند هستند. اما حقیقت این است که ایجاد محتوای جدید و با ارزش بسیار سخت است. پس نتیجه چه میشود ؟ یک محتوای کم ارزش چه از نظر معنایی و کارایی و چه از نظر قوانین سئو و تعداد کلمات .

اینجاست که مخاطبان شما ، محتوای ایجاد شده را نمی پسندند و گوگل نیز وقتی مخاطبان را ناراضی می بیند، رتبه محتوای تولید شده را کاهش میدهد و مشکلات آغاز میشوند. متخصصان سئو و وبمسترها تمام تلاش خود را می کنند تا متوجه الگوریتم های گوگل شوند که از نظر گوگل چه محتوایی کم ارزش به حساب می آید.

محتوای کم ارزش چیست

محتوای کم ارزش به محتوایی گفته میشود که فقط برای سئو کردن سایت ساخته شده است و از نظر محتوایی ارزشی برای کاربر ندارد. از نظر تعداد کلمات کوتاه است و خواندن آن سریع تمام میشود. این محتوا معتبر نیست و به آن نمیشود اعتماد کرد.

چرا thin content برای سئو مضر است

به چند دلیل محتواهای کم ارزش ، باعث افت رتبه شما میشوند که میخواهیم چندتا از این دلایل رو بررسی کنیم.

  • رتبه کلی سایت را کاهش می دهد : این موضوع مخصوصا برای سایتهای تازه کار قابل لمس است. وقتی گوگل میخواهد رتبه یک سایت رو در نظر بگیرد و به آن نمره دهد ، یکی از معیارهای مهم تعداد صفحات با ارزش آن سایت است. پس به سادگی میتونیم نتیجه بگیریم که تعدادی از صفحات با مطالب کوتاه و کم ارزش ضربه شدیدی به رتبه کلی سایت شما میزنند.
  • محتوا پادشاه است : بخواهیم یا نخواهیم ، بدون سئو یا با سئو هنوز هم محتوا پادشاهی میکند. علی رغم دانستن تمام تکنیک ها و اصول سئو و رعایت موارد مورد نیاز اما باز هم مخاطب شما برای دیدن محتوا به سایت شما می آید و شما تنها میتوانید با محتوای ارائه شده به مخاطب نیاز او را برطرف کنید. در مطالب دیگر نیز تکرار کردیم این مطلب رو که ” محتوا پادشاه است ” و یک سایت برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل و دریافت بازدیدهای ارگانیک به یک مطلب قوی نیاز دارد.
  • کاربران محتوای ضعیف را دوست ندارند : حتی اگه شما از ترفندهای مختلف استفاده کنید و مخاطب رو به سایت خودتون بکشید، این مخاطب است که محتوای ضعیف شما را نمی پسندد و بلافاصله صفحه را میبندد. مخاطب را باید باهوش دانست. قطعا یک نفر بعد از سرچ در گوگل و کلیک بر روی سایت شما با مشاهده مطلبی که اصلا مرتبط نیست یا کامل توضیح داده نشده و یا قابل اعتماد نیست و منبع درستی ندارد در سایت شما نمی ماند و شما به جای گرفتن اعتبار از گوگل و کاربران سایت ، رتبه خودتون و اعتبارتون رو از دست میدهید.
  • ممکن است پنالتی شوید : گوگل در الگوریتم های خود سعی کرده است که صفحات ضعیف را پیدا کند و آنها را از لیست صفحات ایندکس شده خود حذف کند تا مخاطبان خود را راضی نگهدارد. علاوه بر این بر طبق الگوریتم های گوگل این کار جدی تر گرفته خواهد شد و گوگل اگر ببیند سایتی تعداد زیادی از محتواهای کم ارزش دارد احتمال پنالتی شدن کل سایت بسیار زیاد میشود.

گوگل چگونه محتوایی میخواهد ؟

به طور قطع نمیشه فرمول خاصی در نظر گرفت و گفت اگر مطلبی این مشخصات و معیارها را داشت حتما مورد پسند گوگل است. به طور مثال اگر بیش از این تعداد کلمه باشد یا چگالی کلمات کلیدی به کار رفته انقدر باشد. اما مواردی مشخص شده که تمام اینها نشان میدهد گوگل فقط به فکر رضایت سرچ کننده ها است تا به آن بیشتر اعتماد کنند .

  • محتوا در یک سایت با کیفیت منتشر شده باشد
  • محتوا خاص و یکتا باشد و از سایت دیگری کپی نشده باشد
  • محتوا حقیقت رو گفته باشد و جانبدارانه از طرف نویسنده نباشد
  • محتوا کامل و همه جانبه باشد و تمام زوایای موضوع مربوطه را در نظر گرفته باشد.
  • دارای ساختار نگارشی درست باشد

ممکن است در مواردی محتوای سایت ما بی کیفیت نباشد اما گوگل آن را thin content تشخیص دهد پس باید به طور کاملتری با نحوه شناخت گوگل از این صفحات بیشتر آشنا بشویم :

اصالت محتوا : گوگل محتوای شما را چک میکند که کاملا اختصاصی است و توسط خود شما نوشته شده یا خیر . اگر در سایت دیگری که قبلا در گوگل ایندکس شده وجود داشته باشد شما نمره منفی خواهید گرفت و از طرف گوگل محتوای ضعیف تلقی میشود.

فرمت محتوا : بررسی میشود تا به طور صحیح محتوای شما فرمت بندی شده یا خیر . آیا از سرتیتر ، تیتر استفاده کرده اید ؟ آیا پاراگراف ها بیش از حد طولانی هستند ؟ از عکسها به درستی در بین متن استفاده شده یا خیر ؟

تعداد تبلیغات و پاپ آپ ها : صفحات کم ارزش معمولا محتوای کم دارند و تبلیغات زیاد . یکی از عامل هایی که باعث میشه ارزش صفحه توسط موتورهای جستجو کم شناخته بشه استفاده از تبلیغات بیش از حد است. پاپ آپ ها به دلیل اینکه یکی از آزاردهنده ترین عامل ها در یک صفحه اینترنتی برای کاربران هستند میتوانند رتبه شما رو به شدت کاهش دهند و از نظر کاربران و گوگل کاهش رتبه پیدا کنید.

سرعت لود صفحه : صفحاتی که کند باز میشوند قطعا رتبه آنها پایین تر خواهد آمد. یکی از عواملی که باعث شناخته شدن به عنوان محتوای ضعیف میشود همین سرعت لود سایت است.

 

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس