بازاریابی سئو و ساخت استراتژی SEO Marketing

85 بازدید بدون دیدگاه 12 اردیبهشت 1398

seo-markting

سئو مارکتینگ

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو امروزه به یکی از مباحث مهم در بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است سبکی برای ویرایش و تولید محتوا که به یکی از مهم ترین مسائل بعد از طراحی سایت است.انجام سئو سایت(SEO Site) مجموعه ای از استراتژی ها ، تکنیک هایی است که با هدف ایجاد افزایش مشتریان یا بازدیدکنندگان بصورت ارگانیک برای سایت برای کسب موقعیت بهتر در لیست نتایج موتورهای جستجو ، مثل گوگل و … انجام میشود.

سئو و آپدیت های موتورهای جستجو در حال تغییر هستند به همین دلیل برای موفقیت در امر سئو مارکتینگ باید بروز باشید.ترندهایی که برای سئو مارکتینگ سایت ها پیشنهاد میشود باید بر اساس الگوریتم های موتور جستجوها ساخته شود در نتیجه با هر آپدیتی در الگوریتم آنها نمایش نتایج صفحات متفاوت خواهد شد و شما باید از رقبای خودتان یک گام جلوتر باشید.

چطور برای SEO Marketing استراتژی بسازیم

هر چیزی که فکر میکنید در مورد سئو میدانید را فراموش کنید و از الان شروع به آموزش آن بعنوان یک زمینه همیشه در حال تحول نگاه کنید.با توجه به اینکه قابلیت های بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو در طول زمان پیشرفته میشوند در این زمان استاندارها به چشم میاید.

در حال حاضر صنعت بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی خیلی پیشرفته تر شده است پس وقتی که وارد این صنعت میشوید نمیتوانید آنرا رها کنید شما باید نظارت و پیگیری کنید که همه چیز بصورت دقیق کار میکند یا خیر . تا نسبت به رقبای خود پیشرفت داشته باشید.

چند نکته مهم برای طراحی استراتژی سئو

چه کسانی بازار هدف شما هستند؟ امروز سئو نمیتواند به تنهایی بیشترین ترافیک را برای شما جذب کند اما تعداد بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما میشوند با ارزش خواهند بود چون آنها به دنبال چیزی هستند که آنرا دارید.برای اینکه شما بدانید چه کسانی با چه اهدافی و با چه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند یکی از بهترین راه ها آنالیز رفتار کاربران است.

Google Analytics (به دلیل تحریم ها این سایت را باید با فیلترشکن باز کنید)یک پلتفرم بسیار قوی در همین زمینه است که شما تمام تحقیقات خودتان را بر روی بازدیدکنندگان بتوانید انجام دهید.

از سال 2014 یک پیشرفت چشمگیری در بازار گوشی های هوشمند ایجاد شد براساس نتایج بدست آمده در 2 سال اخیر بیشترین جستجوها توسط تلفن های همراه انجام شده و خیلی از سایت ها صفحات خودشان برای نمایش مطالب و تصاویر در موبایل ها بهینه سازی کرده اند.همچنین یکی از ترندهای جدید در جستجو ، Voice Search است.برای اینکه مطمئن شوید سایت شما در تلفن های همراه هوشمند درست دیده میشود یا نه.میتوانید از

Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید.

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی و استفاده از دستیار صوتی امروزه به شدت در حال افزایش هستند و این مسئله باعث شده که سایت ها و بلاگ ها در این حوزه تنظیمات درستی انجام بدهند و از بقیه رقبا جلوتر باشند و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنند.طبق مقاله ای پژوهشی روی جستجوهای صوتی در سال 2018 انجام گرفت و دریافتن که بیش از 20% از جستجوها از این روش صورت گرفته است و آنان پیش بینی کرده اند که تا سال 2020 نزدیک به 50% برسد این میزان از پیشرفت به یک استراتژی مناسب و دقیق برای بهینه سازی سایت ها نیازمند است.

همچنین گوگل در گزارش خود اعلام کرده که بیش از 60% از جوانان و 30% از بزرگسالان از این پلتفرم جستجو استفاده میکنند.

این ترند یک راه جدید برای بازاریابی سئو  میتواند باشد اما در حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند و احتمال میرود که در آینده ای نزدیک این پلتفرم برای فارسی زبانان ایجاد شود.

تولید محتوا با ارزش

خوب یکی از مهم ترین و کاربردی ترین موضوع در بازاریابی سئو تولید محتوای با کیفیت است چون مشتریان شما زمانی که در موتورهای جستجو به دنبال جواب سوالاتشان هستند مطمئناً به دنبال بهترین و کاملترین پاسخ میگردند پس شما نباید مطلب بی ارزش یا کپی شده را در سایتتان قرار دهید بیشتر سعی کنید محتوای شما نسبت به رقبا یک چیز بارزش داشته باشد تا بازدیدکنندگان شما را انتخاب کنند و سراغ سایت دیگر نروند.اگر شما بتوانید بازدیدکنندگان ارگانیک خود را افزایش دهید موتورهای جستجو صفحه های شما را بهتر رتبه بندی میکند.اگر شما در تولید محتوا تخصص ندارید یا نیاز به آموزش در سایت irseomarkting میتوانید نیازتان را برطرف کنید.

تجربه کاربری یا (UX)

تجربه کاربری یا User Experience یکی از نکات قابل توجه برای سایت و بازدیدکنندگان است ،اگر طراحی سایت مناسب باشد و صفحه سایت زیر 5ثانیه برای کاربر نمایش داده شود در صفحه شما باقی میماند درغیراینصورت کاربر سایت را بسته و در صفحه نمایش جستجو(SERP) رتبه دوم را انتخاب میکند تا به سرعت نیاز خود را برطرف کند.یا برخی از سایت ها صفحه نمایش بسیار شلوغ دارند قرار دادن آیکون ها در جاهای نامتعارف که بازدیدکننده را خسته میکند یا قرار دادن بنرهای تبلیغاتی زیاد و چشمک زن

که تجربه کاربری در آنها رعایت نشده و باعث افزایش بانس ریت ، و در موتورهای جستجو  برای شما امتیاز منفی محسوب میشود.

براینکه شما بتوانید در بازاریابی سئو موفق باشید باید قبل از شروع استراتژی خود را کامل کنید.

 

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس