کمپین سئو چیست آموزش گام به گام ساخت SEO Campaign در 2019

144 بازدید بدون دیدگاه 18 اردیبهشت 1398

seo-campaign

آموزش ساخت کمپین سئو

برای راه اندازی کمپین سئو باید به 5 قسمت مهم توجه کنیم:

1-پیدا کردن کلمات کلیدی

2-تولید محتوای جذاب

3-بهینه سازی سایت

4-ساختن بک لینک

5-پیگیری نتایج

ساختن یک کمپین سئو بصورت گام به گام :

در مرحله اول باید کلمات کلیدی را که برای کمپین سئو لازم است پیدا کنید.

در ابتدا باید یک لیست از کلمه کلیدی داشته باشید و هرکدام را با 10 کلمات کلیدی مرتبط هدف قرار دهید.

برای شروع مرحله اول کلمات کلیدی خود را از طریق Google Keyword Planner پیدا کنید این ابزار ، یکی از برترین ابزارهای سرچ کلمات کلیدی است و مهم تر از همه بصورت رایگان میباشد.

یک نکته ی مهم در مورد گوگل کیورد پلنر این است که تمام اطلاعات و داده ها مستقیم از گوگل می آیند.

برای استفاده از آن باید در قسمت Find Keyword کلمه یا عبارت مورد نظر را تایپ کنید و بر روی فیلد پیدا کردن کلیک کنید و برای شما یک لیست از کلمات کلیدی با میزان جستجو برایتان نمایش میدهد البته شما میتوانید از این کلمات ایده بگیرید و کلمات کلیدی خود از این لیست پیدا کنید.

حالا چطور بفهمیم کدام کلمات کلیدی بهتر هستند باید آنهایی را که مربوط به کسب و کار شما میباشد را 5 الی 10 تا عبارت یا کلمه جدا کنید.

در مرحله بعد شما کلمه کلیدی را در keyworddit وارد کنید.برخلاف بیشتر ابزارهای جستجو برای کلمات کلیدی ، keyworddit مستقیماً از ردیت کلمات کلیدی را بدست می آورد.

البته این ابزار برای هر صنعتی بخوبی کار نمی کند.اما در بیشتر موارد شما میتوانید از آن برای پیدا کردن تعدادی از کلمات کلیدی کم که استفاده نشده و بسیار رقابتی هستند بهره ببرید.

در مرحله سوم پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی با استفاده از KWFinder

این ابزار به گونه ای طراحی شده است که به شما لیستی از کلمات کلیدی مختلف به تعداد زیادی نمایش میدهد.پس براحتی میتوانید کلمات کلیدی که رقابت در آنها کم است را پیدا کنید.مثل عبارت های طولانی و پر جستجو.

مرحله چهارم پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا و استفاده از آنها

شما باید کلمات کلیدی دقیق رقبا را پیدا کنید و آنها را برای سایتتان بکار ببرید.برای اینکار شما نیازمند به 2 ابزار مهم هستید SEMrush و Ahrefs

اول یک رقیب پیدا کنید که در سئو بسیار قوی باشد بعد لینک آدرس سایت را در یکی از ابزارهای بالا در قسمت Domain Overview وارد کنید و سرچ را بزنید.بعد یک لیست کامل از کلمات کلیدی و رتبه بندی سایت به شما نمایش میدهد.

مرحله پنجم ، 10 کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید

حالا که شما یک لیست کامل از کلمات کلیدی دارید 10تای برتر را از لیست انتخاب کنید.

چطور بدانیم که کدام کلمات کلیدی بهتر است ؟

بسیار راحت است ، شما باید در انتخاب کلمات کلیدی به این 2 فاکتور توجه کنید.

1-رقابت در آن کلمه کم باشد:

از کجا بفهمیم؟ گزینه اول شما نتایج جستجو است آن کلمه در موتور جستجو وارد کنید و در صفحه نمایش اگر سایت های معتبر و قوی روبرو شدید پس به احتمال زیاد باید سراغ کلمه کلیدی دیگری بروید.

و اگر شما به دنبال یک ایزار یا سیستم دقیق تر هستید میتوانید از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید بیشتر ابزارها یک ویژگی دارند و فقط به شما نشان میدهند که رقابت در کدام کلمه کلیدی سخت تر یا راحت تر است.

2-حجم جستجوی زیاد:

حالا وقت آن رسیده که شما بدانید چطور بسیاری از مردم جستجوی کلمات کلیدی را انجام میدهند.کلمات کلیدی محبوب تمایل به رقابت بیشتری دارند.بطور مثال :368000 نفر در ماه در مورد رژیم paleo جستجو میکنند.

اگر شما این عبارت را در KWFinder وارد کنید به شما 60 از 100 را نشان میدهد یعنی این عبارت بسیار رقابتی است.

پس با توجه به رقابتی بودن آن تصمیم میگیرید که کلمه یا عبارت که در آن رقابت کمتر است پیدا کنید.

قسمت دوم – تولید محتوای جذاب

شما الان 10 کلمه کلیدی را دارید حالا باید برای آنها محتوا تولید کنید.برای اینکار مراحل زیر را باید انجام بدهید :

گام اول : نوشتن مطالب بلند و جامع

در گذشته مطالب کوتاه یا به عبارتی 500 کلمه ای بسیار مناسب بود اما امروزه فرق کرده است یک تحقیق در صنعت تولید محتوا نشان داده است که مطالب طولانی برای گوگل موردپسند بوده است و از لحاظ رتبه بندی در صفحات بالاتر قرار دارد.

گام دوم : تولید محتوای بصری

تولید محتوای بصری برای صنایع کسل کننده بسیار مناسب است چون تولید محتوا تخصصی بوده و بیشتر مردم تمایلی برای خواندن آن ندارند پس استفاده از اینفوگرافیک و گیف بسیار جذاب و مناسب برای مشتریان است.

گام سوم: تولید محتوای معتبر

یک شرکت در خصوص نوشتن مقالات تحقیق و بررسی کرد آنها به دو نکته مهم رسیدند.

1-مقاله های ضعیف و نامعتبر تعداد لینک آنها به شبکه های اجتماعی صفر بود.

2-مقاله های معتبر تعداد لینک های آنها بسیار زیاد بود.

پس نتیجه میگیریم که تولید محتوا باید توسط یک متخصص انجام شود.

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس