تحقیق کلمات کلیدی چیست

110 بازدید بدون دیدگاه 29 اردیبهشت 1398

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی

در بحث استراتژی سئو ، تحقیق کلمات کلیدی اولین و مهمترین قسمت است که باید توجه زیادی به آن شود. هر سایتی برای ادامه کار خودش و پیشرفت نیاز به مخاطب بیشتر دارد. از جمله کارهایی که باعث افزایش مخاطب سایت شما می شود و قبلا در مورد آن توضیح دادیم ، تولید محتوا است. اما قبل از تولید محتوا باید کلمات مرتبط با کسب و کار خودتون رو بشناسید و بهترین کلمات رو انتخاب کنید. به طور مثال اگر شما بر روی کلمه ای سرمایه گذاری کنید ، در مورد آن محتوا تولید کنید و حتی بک لینک های خوبی از آن کلمه کلیدی برای صفحه مربوطه بگیرید و در آن کلمه کلیدی به رتبه اول بیایید ، اما بعد از گذشت زمان متوجه این مطلب بشوید که در ماه این کلمه فقط 10 بار سرچ میشود و کلمه مشابهی وجود دارد که آن کلمه در ماه بیش از هزار بار سرچ میشود به چه نتیجه ای میرسید ؟

پس بسیار عاقلانه است که در ابتدای کار و قبل از تولید محتوا این محاسبات را انجام دهید و با دید باز به ادامه کار خودتون بپردازید. از این مثال میتونید اهمیت بسیار زیاد تحقیق کلمات کلیدی برای سایت خودتون رو مشاهده کنید. در واقع این کار به شما جهت میده و میتونید کار خودتون رو کاملا بهینه جلو ببرید و از اشتباهات زیادی جلوگیری میکنه . البته بسیار مهم است که این کار اصولی و با کیفیت انجام شود چون تحقیق کلمه کلیدی در واقع پایه کار سئو سایت شما می باشد.

تحقیق کلمات کلیدی چیست :

در واقع به هر فعالیتی برای آنالیز و پیدا کردن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و با ارزش در ارتباط با سایت گفته میشود . ما از کلمه استفاده میکنیم اما منظور عبارات یک تا چند کلمه است . حتی عبارات بیش از 6 کلمه نیز جزو همین کلمات هستند.

چرا باید این کار را انجام دهیم ؟

تنها پیدا کردن عباراتی که تعداد سرچ زیادی دارند اهمیت ندارد. بلکه حتما باید با کار شما مرتبط باشند. در مرحله بعدی شما باید به میزان رقابتی بودن یک کلمه نیز دقت کنید. کلماتی که رقبای سرسختی در آن وجود دارند و بالا آمدن در آنها بسیار دشوار است. یعنی صرف اینکه یک کلمه تعداد جستجوی زیادی دارد و با کار شما مرتبط است نیز همیشه گزینه مناسبی نمیتواند باشد. تنها با داشتن برنامه ریزی است که میتوانید به هدفتون برسید و برای سئو کردن سایت نیز این برنامه ریزی از مهمترین نکات است.

 

اگر هنوز نیز متوجه تحقیق کلمات کلیدی نشده اید با چند مثال توضیحات بیشتری میدهیم. فرض کنید شما سایتی در مورد اجاره خانه دارید. حال باید در محتوای خودتون از کلمه اجاره خانه استفاده کنید ؟ یا اجاره منزل ؟ یا اجاره آپارتمان ؟ یا اجاره مسکن ؟ اینجاست که اهمیت موضوع مشخص میشود . ممکن است به طور مثال تعداد سرچ های اجاره مسکن ده برابر اجاره منزل باشد و شما تمام محتوای خودتون رو با کلمه اجاره منزل نوشته باشید و بعد از گذشت یکسال متوجه میشوید که با وجود سئوی بسیار عالی سایت شما ، اما هیچ ترافیکی به سمت سایت شما سرازیر نمیشود در حالی که رقیب شما پیشرفت عجیبی دارد ! یا اینکه شما متوجه شدید که اجاره آپارتمان تعداد سرچ بسیار زیادی دارد اما بعد از گذشت یکسال هنوز نتوانستید به صفحه اول بیایید چون رقبایتان بسیار قوی هستند و گرفتن رتبه آنها تقریبا غیر ممکن است.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم :

در این کار ، یکی از مهمترین نکات استفاده از ابزارهای موجود است. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل سایر زمینه ها، یک سری از ابزارها رایگان و تعدادی از آنها پولی هستند. شما بسته به نیاز خودتون میتونید از هر کدام از این ابزارها استفاده کنید و نیاز کار خودتون رو برطرف کنید. شما میتونید با استفاده از این ابزارها در چند مرحله این کار رو انجام بدید :

1- موضوع کار خودتون رو بشناسید : قبل از شروع به کار ، بهتر است یک بار دیگر بر روی موضوع سایت خودتون متمرکز بشوید و اون رو بهتر بشناسید. اگر مشتری دارید ، با آنها صحبت کنید و کلماتی که آنها برای پیدا کردن شما استفاده میکنند را بپرسید. خودتون رو جای مشتری هاتون بگذارید و از دید آنها فکر کنید و بعد کلماتی را انتخاب کنید. میتونید از نظرات سایر افراد در بلاگ ها ، انجمن ها و شبکه های اجتماعی بهره مند شوید و نظرات سایر افراد را نیز بپرسید.

2- هدف را مشخص کنید : یک برنامه ریزی خوب همیشه با تعیین هدف مشخص میشود . اما قبل از آن شما باید سوالهای مهمی از خودتون بپرسید تا موضوع واضح تر شود. شما چه کسی هستید ؟ برند شما در مورد چه چیزی است ؟ چه چیزی شما رو خاص جلوه میده ؟ سایت شما در مورد چیه ؟ وقتی به این سوالها جواب دادید حالا نوبت به سوال هدف برند شما چیه ؟ میرسه ! پس اهدافتون رو بنویسید ، نمودارهای رسیدن به آنها را رسم کنید و در مورد هر کدوم از راه ها مستنداتی بنویسید تا هدفتون برای خود شما بسیار واضح و روشن شود.

3- لیستی از موضوعات مرتبط پیدا کنید : علاوه بر موضوع اصلی برند ، شما باید در مورد موضوعات مرتبط با موضوع اصلی که اهمیت کمتری دارد نیز سرمایه گذاری کنید. پس بهتره لیستی از این موضوعات که میخواهید در گوگل رتبه بگیرید نیز داشته باشید. به طور مثال اگر شما سایتی در مورد فروش شلوار دارید ، ناگزیر باید در مورد کمربند هم فکری بکنید ! در مورد این فکر بکنید که مشتریان بالقوه شما ، ممکن است در مورد چه موارد دیگه ای سرچ بزنند ؟ پس سعی کنید با آن کلمات نیز رنک بگیرید که اگر وارد سایت شما شدند ، محصولات شما را نیز مشاهده کنند. باید در یک کلام شخصیت مشتری خودتون رو بشناسید و کلمات خودتون رو با این شخصیت پیدا کنید.

4- کلمات کلیدی طولانی تر انتخاب کنید : این کاملا مشخص است که اگر سایت شما در مورد بازیهای رایانه ای است ، یکی از بهترین و پر سرچ ترین کلمات “دانلود بازی” است . اما آیا رسیدن به رتبه بالا در این کلمه کار راحتی است ؟ یا اینکه درست است که بر روی این کلمه مستقیما سرمایه گذاری کنیم ؟ بدیهی است که جواب خیر است ! استفاده از کلمات کلیدی بلندتر دو مزیت مهم دارد. اول اینکه کار شما را در رسیدن به رتبه بالای آن کلمه بسیار راحت تر میکند و شما با صرف زمان کمتری میتوانید رتبه مورد نظر خودتون رو بگیرید و مزیت دوم اینکه مخاطبانی که وارد سایت شما میشوند به مشتری شدن برای شما بسیار نزدیکتر میشوند. باز هم اگر بخواهیم مثال بزنیم ، میتوانیم بگوییم اگر کسی کلمه ” لباس ” را سرچ بزند و وارد سایت شما بشود چند درصد احتمال خرید دارد و یا شخصی که کلمه ” خرید لباس مردانه شیک ” را سرچ بزند چند درصد احتمال دارد که از سایت شما خرید کند ؟

5- در مورد رقبای خودتان تحقیق کنید : سئو یک رقابت است و شما همیشه باید به این نکته کاملا توجه باشید . شما در سئو کردن سایت نباید سایت خودتون رو در یک خلاء در نظر بگیرید و فقط چشمتون به پیشرفت خودتون باشه بلکه پیشرفت کار شما بستگی به کار سایر رقبایتان نیز دارد. رقابتی که شما میخواهید در بین هزاران سایت در یک کلمه کلیدی به رتبه نخست بیایید پس باید طوری عمل کنید که از هزاران رقیب خودتون بهتر باشید و این کار جز با آنالیز رفتار آنها و مقایسه رفتار خودتون با رقبایتان نمیتوانید به آن برسید. اگر سایت شما تازه کار است و چندین رقیب خوب دارید اصلا نترسید. از این نکته به نفع خودتون استفاده کنید و با آنالیز دقیق آنها کلمات کلیدی خوبی که آنها استفاده کردند ، رنک گرفتند و از آن کلمات مخاطب کسب کردند رو شناسایی کنید و بر روی آنها سرمایه گذاری کنید. از نقاط ضعف آنها به نفع خودتون استفاده کنید و با صبر و تحمل سعی کنید در چند ماه آینده از آنها جلو بزنید.

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس