اینستاگرام مارکتینگ : تکنیک های فوق العاده برای کاربران ایرانی

95 بازدید بدون دیدگاه 06 اردیبهشت 1398

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ چیست

شاید بپرسید بازاریابی اینستاگرام اصلا برای چی ؟ مگه شبکه های اجتماعی دیگه چه عیبی دارن و اصلا برای چی باید روی یک شبکه اجتماعی سرمایه گذاری کنیم ؟ یکی از شبکه های اجتماعی که سرعت بسیار بالایی در پیشرفت داشت ، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در سال 2018 تعداد کاربران فعالش را بیش از 1 میلیارد نفر اعلام کرده و در ایران نیز بدون شک پرطرفدارترین شبکه اجتماعی محسوب میشود و میلیون ها نفر هر روز اینستاگرامشون رو چک میکنند و بسیاری از خریدها در بستر این نرم افزار انجام میشود.

نکاتی که میتوان در instagram و نحوه بازاریابی آن انجام داد قطعا بسیار است و ما تا جای ممکن سعی میکنیم مهمترین های آنها را برای شما شرح دهیم :

بیو کامل و جامع :

یکی از مهمترین قسمت های هر پیج اینستاگرام ، قطعا قسمت بیو هست . این قسمت چون محدودیت کاراکتر دارد باید متنی که میخواید بنویسید رو بررسی کنید تا ببینید نیاز پیج شما رو برطرف میکنه یا خیر. به طور مثال در بسیاری از پیج ها ، شماره تلفن و آدرس کانال تلگرامشون رو مینویسند اما برخی ترجیح میدن که آدرس تلگرام رو در قسمت لینک و شماره تلفن هم در قسمت phone number بنویسند. یا بعضی از پیج های کسب و کارهای مختلف در مورد فروش محصولاتشون توضیح میدهند یا برخی دیگر آدرس شرکت خودشون رو مینویسند . این که چه چیزی نوشته بشه برای هر کسب و کاری متفاوت هست اما اینکه با دقت نوشته بشه و کامل باشه برای تمام کسب و کارها یکسان است.

عکس صفحه :

عکس صفحه بسیار اهمیت دارد . اگر محصولاتی میفروشید که کلاس کاری بالایی دارد ، از عکسهای فان و خنده دار استفاده نکنید. به هیچ عنوان عکس شخصی در پیج های کاری خودتون نزارید و سعی کنید عکستون نیز بیانگر برند شما باشه .

محتوای مناسب :

هر چند به شبکه های اجتماعی زباله دان محتوا گفته میشه اما باز هم سعی کنید محتوایی که برای صفحه خودتون ایجاد میکنید خاص و جذاب باشه چون مطمئن باشید که تاثیر بسیار زیادی در فروش شما خواهد داشت.

هشتگ :

هشتگ ها اهمیت زیادی دارند. در اینستاگرام چون قسمت سرچ از طریق هشتگ وجود دارد و بسیاری از افراد از این امکان استفاده میکنند پس شما با تعداد زیادی از مخاطبان خودتون روبرو هستید که اگر از هشتگ ها استفاده نکنید یا به درستی استفاده نکنید این مشتری ها را قطعا از دست خواهید داد.

استوری :

از عواملی که باعث میشه افراد پروفایل پیج شما رو چک کنند قرار دادن استوری هست. استوری ها باعث میشه که تعامل مشتریان با شما بیشتر بشه. افراد استوری ها رو بیشتر از پروفایل ها چک میکنند شاید این کار به خاطر سرعت عمل و راحتی اون باشه . چون پست ها به همراه عکس ، متن هم دارند و خوندن متن ها زمانبر هست اما در استوری فقط یه عکس یا چند ثانیه فیلم هست . بنابراین شما میتونید با استفاده از استوری های جذاب ، افراد رو به سمت پیج خودتون بکشید و بعد پست هایی که میخواید به آنها نمایش بدید رو عرضه کنید.

 

امیدوارم از مطلب اینستاگرام مارکتینگ خوشتون اومده باشه ، اگر نظری دارید خوشحال میشیم که در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و تجربه های خودتون رو در این مورد به ما بگید.

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس