افزایش بازدید سایت : 7 روش بسیار قدرتمند

120 بازدید یک دیدگاه 09 اردیبهشت 1398

افزایش بازدید سایت

چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم

هیچ صاحب وبسایتی در هیچ شرایطی از میزان ترافیک سایت خودش راضی نیست و حتما به دنبال بیشتر شدن آن هست. همچنین به دنبال کاربران با کیفیت تر نیز هست. یعنی کاربرانی که علاقمند به سایت و مطالب او باشند و به مشتریان وفادار تبدیل شوند. پس نتیجه میگیریم که فقط افزایش تعداد کاربران مد نظر ما نیست بلکه ما به دنبال افزایش کاربران با کیفیت هستیم یعنی کاربرانی که منجر به خرید بیشتر یا استفاده بیشتر از خدمات سایت ما شوند. یکی از سئو کاران مطرح جهان می گوید : اگر ترافیکی منجر به خرید بیشتر از سایت شما نمیشود شما اصلا به آن ترافیک احتیاجی ندارید. همیشه به این نکته توجه کنید که ترافیک بیشتر به سادگی و به طور رایگان به دست نمیاد. حتی برای سئو کردن سایت نیز شما وقت و زمان خودتون رو که با ارزش ترین چیز هست سرمایه گذاری میکنید و چون بازه طولانی رو در بر می گیره این سرمایه گذاری باید به درستی انجام بشه . پس در این مقاله نکاتی به شما می گوییم که کیفیت کاربران شما افزایش پیدا کند ( البته همراه با کمیت ) .

 

1- کلمات کلیدی سایت رو به درستی انتخاب کنید :

همونطور که اشاره کردیم ، شما هر ترافیکی احتیاج ندارید. بلکه شما نیاز به کاربرانی دارید که به حرفه ، شغل ، کسب و کار ، مطالب و سایت شما علاقمند باشند و یا نیاز داشته باشند. این افراد هستند که از شما خرید خواهند کرد و کسب و کار شما را رونق می دهند. بسیار دیده شده که افرادی که میخواهند سایتی رو سئو کنند چند کلمه پربازدید پیدا میکنند و سایت رو بر روی این کلمات سئو میکنند. حتی محتوا تولید میکنند و ورودی هم می گیرند. اما شما در نظر بگیرید سایتی که در مورد آموزش زبان ایتالیایی هست در مورد آشپزی بنویسد و با کلماتی چون طرز پخت قرمه سبزی و یا آموزش کشک بادمجان محلی در رتبه اول گوگل قرار بگیرد. احتمال اینکه کاربرانی که با این کلمات وارد سایت می شوند به زبان ایتالیایی و یاد گرفتن آن علاقمند باشند چقدر است ؟ احتمال اینکه در دوره های حضوری و یا غیر حضوری این سایت شرکت کنند چی ؟ ممکن است ترافیکی بسیار زیاد وارد سایت شود اما این همان ترافیک است که منجر به خرید نمیشود. البته نمی گوییم ترافیک سایتهای آشپزی کیفیت کمی دارد. ممکن است اگر همین ترافیک برای سایت آشپزی که لوازم آشپزخانه میفروشد یا دوره های آشپزی حضوری دارد بسیار موثر باشد و درآمد بسیار بالایی نیز برای صاحب سایت داشته باشد. پس کلماتتون رو بسیار دقیق و حساب شده انتخاب کنید چون افرادی که وارد سایت شما میشوند ، علاقه شان همان است که سرچ کردند.

2- از کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید :

محیط اینترنت قابلیت دسترسی دارد و شما با استفاده از ابزارهای مختلف میتونید رقبای خودتون رو به طور کامل بررسی کنید. پس این مزیت رو نباید از دست بدید ، برای پیدا کردن کلمات کلیدی بهترین راه حل ، مشاهده کلمات کلیدی رقبای خودتون هست. حتما مطلب پیدا کردن کلمات کلیدی سایت رو بخونید. پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که کلماتی که رقبای شما در آن خوب ترافیک می گیرند و شما هنوز رتبه ای در آن کلمات ندارید را پیدا کنید و روی آنها سرمایه گذاری کنید. شما در ابتدای کار نمیتوانید کلمات مناسب و دقیق رو پیدا کنید. اما اگر رقیب شما یک سال زودتر از شما کار رو شروع کرده باشد مطمئن باشید بسیاری از کلمات را پیدا کرده پس با استفاده از ابزارهایی مثل Moz – Alexa و … کلمات کلیدی آنها را پیدا کنید و سئو سایت خودتون را روی این کلمات شروع کنید.

3- به نیاز مشتریان خود پاسخ دهید :

شما میتونید ترافیک بسیار خوبی به دست بیارید اگر محتوای سایت شما به خوبی بتونه نیاز مشتریان بالقوه شما رو تامین کنه و این عاملی میشه تا محصولات و یا خدمات شما نیز بتونه مکمل مقالات بشه و مشکل مشتریان رو به طور کامل رفع بکنه. دلیل اصلی بیشتر سرچ های افراد برای رفع مشکل و نیاز هست به طوری که وقتی به مشکلی برخورد میکنند و یا نیازی دارند در اینترنت جستجو میکنند. به طور مثال اگر به دنبال تعمیر دستگاه تصفیه آب بگردند یعنی میخواهند دستگاهشون رو تعمیر کنند. پس شما با یک مقاله خوب در این مورد میتونید به مشتری این مطلب رو القا کنید که شما یک تعمیرکار خوب برای دستگاه تصفیه آب هستید چون یک مقاله عالی در این مورد نوشتید. این کار احتمال اینکه تعمیر این دستگاه رو به شما بسپارند بسیار بالا میبرد.

4- کلمات کلیدی بلند استفاده کنید و در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید :

یک نکته کلیدی در اینجا میخوام بهتون بگم و اون اینکه محتوای خودتون رو در مورد یک موضوع بهینه کنید نه یک کلمه کلیدی خاص . امروزه الگوریتم های گوگل بسیار هوشمندتر از قبل عمل میکنه و کلمات ، مترادف ها ، عکسها و حتی فیلم ها رو میتونه تشخیص بده و همین عامل باعث میشه با نوشتن یک محتوا در مورد یک موضوع هزاران کلمه کلیدی رو در بر بگیرید و با کلمات بسیاری با یک صفحه خاص و تیتر طولانی تر در رتبه های بالا قرار بگیرید. پیشنهاد میکنیم که لیستی از کلمات کلیدی بلند ( چند کلمه ای و یا عبارت ها ) رو در فایلی یادداشت کنید و با انتخاب کلماتی که موضوع نزدیک به هم دارند سعی کنید مقاله ای بنویسید که این کلمات رو در بر بگیرد و مشاهده می کنید که با رنک گرفتن مقاله شما در یک کلمه ، کلمات دیگر نیز بالا خواهند آمد و با یک تیر میتوانید صدها نشان بزنید. نکته طلایی دیگر این است که شما میتوانید با استفاده از تگ های h2 و h3 عبارت های مختلف خودتون رو در مطلب به کار ببرید.

5- محتوای قدیمی سایت را آپدیت کنید :

در بین اکثر افراد ، تولید محتوای جدید بسیار با ارزشمندتر است تا آپدیت مطالب گذشته که البته این موضوع کاملا اشتباه است. حتی خیلی از سئو کارها بر این باور هنوز پافشاری میکنند که اگر مطلبی در سایت منتشر شد و گوگل ایندکس کرد دیگر نباید به آن دست زد چون اگر اون مطلب رنک بگیرد با تغییراتی که در آن ایجاد میکنید باعث افت رتبه شدید آن محتوا خواهید شد. اگر بخواهیم به این موضوع جواب دهیم ، باید بگوییم که این موضوع همیشه درست نیست. باید بررسی شود. به طور مثال اگر صفحه ای در رتبه 1 قرار دارد ایجاد تغییرات اساسی در آن کاملا کار اشتباهی است. اما اگر یکی از مطالب سایتتون ماه ها است که در صفحه 2 گوگل هست و رنک نمی گیرد آیا منطقی است که باز هم منتظر بمانیم تا خود به خود همه چیز درست شود ؟ نکته جالب این است که گوگل عاشق مطالب آپدیت شده است. این مطالب را به طور عجیبی رنک میدهد و بسیاری از سایتهای بزرگ که در سئو موفقیت کسب میکنند ، مدیون این عامل هستند و صد البته که این راز رو با کسی در میان نمیگذارند.

حتما این مطلب را بخوانید : 8 تکنیک سئو سایت بدون نوشتن محتوای جدید

6- از شبکه های اجتماعی استفاده بهتری کنید :

هیچ وقت شبکه های اجتماعی ( Social Media ) را فراموش نکنید حتی برای افزایش بازدید سایت . با روشهای رایگان و یا پولی میتونید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. باید ببینید بودجه و هدف کسب و کار شما با کدام شبکه اجتماعی مناسب تر است. موقعیت جغرافیایی نیز بسیار مهم است. به طور مثال pinterest در بسیاری از کشورها یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب است اما در ایران ممکن است کمتر کسی باشد که این شبکه اجتماعی را بشناسد و یا با آن کار کرده باشد. همچنین مدل شبکه های اجتماعی را نیز باید بشناسید. به طور مثال Linkedin یک شبکه اجتماعی است که در آن کسب و کارها و کسانی که جویای کار هستند با هم در ارتباط هستند. یک محیط جدی و خشک دارد. اگر شما وسایل شوخی و یا وسایل تولد میفروشید به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود که در لینکدین سرمایه گذاری کنید و به دنبال مخاطبتون بگردید. بلکه اینستاگرام پیشنهاد میشود چون اکثر افراد برای فان و گذراندن وقت در آن می چرخند و احتمال فروش این جور موارد بسیار بیشتر است.

7- به حرف افراد غیر حرفه ای گوش ندهید :

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد ، چه صاحبان سایت ها و کسب و کارها و چه افرادی که به کار سئو می پردازند این است که نصیحت هر کسی را در مورد افزایش سایت قبول میکنند. مخصوصا اگر آن فرد تجربه یا تخصص لازم را نداشته باشد. اگر یک راه مستقیم و صاف و بدون هیچ مشکلی وجود داشت مطمئن باشید همه افراد این کار را انجام می دادند و به موفقیت میرسیدند. به طور مثال خیلی از افراد می گویند که فقط تولید محتوا کنید و بعد از 6 ماه یک سایت بسیار موفق خواهید داشت و یا افرادی می گویند فقط در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید و بسیار موفق خواهید شد. اما هیچ وقت به طور قطع نمیشه گفت و باید این کار به افراد خبره واگذار شود تا با بررسی دقیق زوایای سایت بتوان بهترین تصمیم ها رو گرفت.

احتمالا اگر مطلب رو کامل خونده باشید متوجه شده اید که چرا تمرکز ما بیشتر بر روی کیفیت است تا کمیت. امیدواریم از این مطلب خوشتون اومده باشه

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

  1. جواد گفت:

    سلام خسته نباشین مطلب خیلی جالبی بود

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس