12 روشهای افزایش فالوور اینستاگرام (کاملا رایگان)

67 بازدید بدون دیدگاه 02 تیر 1398

 

افزایش فالوور اینستاگرام

آموزش افزایش فالوور اینستاگرام

اگر صاحب کسب و کاری هستید و به فکر افزایش فالوور پیج اینستاگرام و گشتی در اینترنت زده باشید حتما با سایت ها و تبلیغات های مختلفی از جمله فالوورهای فیک ، ربات ها ، اکانت های فروشی و … آشنا شده اید.

به طور قطع نمیتوان گفت که استفاده از این موارد صد در صد اشتباه است و در هیچ یک از موارد جواب نخواهد داد. بلکه ممکن است در شرایطی یکی از این کارها مفید واقع شود و باعث رشد چشمگیر کسب و کار شما نیز بشود. اما میخواهیم در مورد روش های طبیعی افزایش فالوور اینستاگرام صحبت کنیم. instagram یک شبکه اجتماعی است و برای انسان ها ساخته شده پس بهترین کار این است که ما نیز کارهایی که انجام میدیم در جهت ارتقاء برند خودمون برای همین انسان ها باشد چون اگر قصد فروش محصولی را نیز داشته باشیم ، ربات ها قادر به خریدن آن نیستند پس یکسری از روشهای ساده و البته بسیار کاربردی که از چشم بسیاری از افراد دور می ماند را بررسی میکنیم و به توضیح هر کدام می پردازیم :

1- استراتژی مختص به خودتان را داشته باشید :

فعالیت در شبکه های اجتماعی بدون داشتن یک استراتژی واحد و منسجم کار بیهوده ای است . از ابتدای کار باید بدانید که دارید چی کار میکنید. همیشه فعالیت در شبکه های اجتماعی به قصد فروش نیست. بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام فقط برای برندسازی خودشون استفاده میکنند و اصلا قصد فروش در آن را ندارند. به این نکته توجه کنید که استراتژی اینستاگرام شما باید بخشی از استراتژی بزرگتر شما یعنی استراتژی بازاریابی شما  و یکی از پازل های فروش شما باشد. در مورد اینکه فالوور بیشتر رو برای چه موضوعی میخواهید فکر کنید : اینکه مخاطبان با نام تجاری شما آشنا بشوند ؟ یا اینکه باعث افزایش فروش محصولات شما بشود ؟ یا حتی قصد شما انتقال ترافیک بیشتر به سایت خودتون هست ؟ اینکه شما هدفتون مشخص باشه باعث میشه قدم های درستی رو در مسیر درست بردارید و تک تک فالوورهای شما محبوبیت برند شما رو احساس کنند.

2- مخاطبان هدف خودتون رو مشخص کنید :

پیدا کردن مخاطب یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید. اگر نتوانید به طور دقیق اینکار را انجام دهید ، افرادی که برند شما رو می بینند براشون کارهای شما یا محصولاتتون اصلا جذابیتی نداره . پس بهتره از خودتون چند سوال بپرسید :

  • مخاطبان من چند سالشونه ؟
  • کجا زندگی میکنند ؟
  • شغلشون چیه ؟
  • چه موقع و چگونه از اینستاگرام استفاده میکنند ؟
  • نیاز و هدفشون چیه ؟

این سوالات شاید ساده به نظر برسه و کارآمد نباشه اما پیشنهاد میکنیم حتما روی کاغذ این موارد رو بنویسید و کمی به آن فکر کنید و پاسخ هر سوال رو با بررسی و دقت بنویسید. مطمئن باشید که به نتایج خوبی میرسید. این موضوعات بسیار مهم است که رنج سنی مخاطبان خود را به طور دقیق بررسی کنید. مثلا اگر شما لوازم التحریر میفروشید نمی توانید بگویید که همه افراد از آن استفاده میکنند. درست است که همه ممکن است از لوازم التحریر استفاده کنند اما دانش آموزان که رنج سنی 7 تا 18 سال را تشکیل میدهند استفاده بیشتری می کنند. یا اگر شما محصولات تخصصی تر مثل وسایل حرفه ای نقاشی را میفروشید باز هم بازه سنی محدودتر میشود. یا اینکه در کجا زندگی میکنند و شرایط اقلیمی آنها به چه صورت است بسیار مهم است. ممکن است محصول شما در رطوبت خراب شود و مخاطبان شما در شمال کشور زندگی کنند که رطوبت بالایی دارد و به خاطر همین فروش شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

3- برای برند خودتون داستان ایجاد کنید :

یکی از موضوعاتی که اخیرا زیاد به آن پرداخته میشود موضوع داستان سازی برای برند است. خیلی از افراد بر این باورند که امروزه فروش بیشتر یک برند به خاطر داستانی است که آن برند برای خود ایجاد کرده است وگرنه امروزه به خاطر گسترش و رقابت زیاد بین برندها ، افراد می توانند آن محصول را از هزاران برند دیگر موجود در بازار نیز تهیه کنند. در واقع این داستان نویسی یا داستان سازی به همان حس خوب بر میگرده . مشتریان از برندی خرید میکنند که حس بهتری به آنها بدهد. حال این حس بهتر ممکن است از لحاظ بصری باشد و عکسهایی که در پیج خودتون قرار می دهید حس خوبی را القا کند ، ممکن است از لحاظ رنگبندی پیج باشد و یا کپشن نویسی و ارتباط خوبی که با کاربران برقرار می کنید. حتی ممکن است سریع و خوب جواب دادن کامنت ها و دایرکت ها باعث ایجاد این موضوع بشود.

4- یک بیوگرافی و پروفایل بی نقص بنویسید :

اولین چیزی که اکثر افراد از برند شما در اینستاگرام بررسی میکنند قسمت پروفایل شما هست. پس این موقعیت را از دست ندهید . از عکس پروفایل گرفته تا متن کوتاهی که میتوانید به عنوان بیوگرافی خود بنویسید. به خاطر اینکه محدودیت کاراکتر وجود دارد پس حسابی روی آن فکر کنید و چند بار متن خودتون رو روی کاغذ بنویسید و عوض کنید تا به بهترین متن برسید که هم موضوع برند شما را به مخاطب برساند و هم برای آنها جذاب باشد. یکبار مواردی که در پروفایل میتوانید بنویسید را بررسی میکنیم :

نام (Name) : حداکثر 30 کاراکتر که این مورد در جستجوی اینستاگرام تاثیر دارد پس سعی کنید از کلمه کلیدی برند خودتون در قسمت نام استفاده کنید.

نام کاربری (username) : سعی کنید که آیدی اینستاگرام شما با سایر شبکه های اجتماعی تان یکی باشد تا مخاطبان شما را راحت تر بتوانند پیدا کنند. البته در مواقعی یکی قبلا آیدی شما رو ثبت کرده که حتی برای برندهای بزرگ نیز این موضوع دیده میشود و چاره ای جز تغییر آیدی نیست.

وبسایت (website) : تنها جایی که اینستاگرام اجازه قرار دادن لینک را به شما می دهد ( به غیر از لینک های استوری ) همینجاست. پس از این گزینه حتما استفاده کنید

بیوگرافی (bio) : شما 150 کاراکتر فرصت دارید تا به مخاطبان جدید نشان دهید که برند شما در مورد چیست و چرا باید شما رو دنبال کنند ؟ پس از این کاراکترها نهایت استفاده رو ببرید.

5- مطالب جذاب منتشر کنید :

توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی جای خواندن مطالب طولانی و خسته کننده نیست. محتوایی که در اینستاگرام تولید میشود باید در عرض چند ثانیه یا نهایتا یک دقیقه ( اگر ویدئو باشد ) مفهوم را برساند و برای مخاطب جذاب باشد. شک نکنید که اگر مطلب شما جذابیت داشته باشد به افراد دیگر نیز معرفی میشود و کار شما برای جذب مخاطب بسیار سریعتر انجام خواهد شد.

6- هشتگ را جدی بگیرید :

جستجوی اینستاگرام بر پایه هشتگ ها پایه ریزی شده پس همین موضوع اهمیت hashtag ها رو میرسونه . سعی کنید که کاملا منطقی و درست از هشتگ ها استفاده کنید. به هیچ وجه اسپم نکنید و هشتگ بیهوده نزنید. اگر کسب و کار شما مربوط به ایرانیان میشود از هشتگ های انگلیسی سعی کنید استفاده نکنید چون مخاطبان شما هشتگ انگلیسی سرچ نمی کنند. مثلا اگر کسی به دنبال خودکار باشد بعید است هشتگ pen را سرچ کند ! اینطور نیست ؟

7- لوکیشن خود را تعیین کنید :

لوکیشن یکی از دیگر قسمت هایی است که کاربران می توانند با آن به جستجو بپردازند . حتی اگر تعداد این افراد کم نیز باشد شما نباید آنها را از دست بدهید. اگر کار شما محلی باشد و به موقعیت مکانی شما وابسته باشد نیز اهمیت استفاده از Location بیشتر میشود و حتما باید به آن توجه کنید. به طور مثال یک نفر به شیراز سفر میکند و به دنبال مکان های جذاب و دیدنی در شهر شیراز می گردد و ناخودآگاه عکسهای شما که با لوکیشن شیراز منتشر شده است را می بیند و به فودتراک شما که در میدان اصلی شهر شیراز است علاقمند میشود و از شما خرید میکند.

8- تب اکسپلورر را فراموش نکنید :

تب اکسپلورر در واقع همان ذره بینی است که با زدن آن عکسهای پیج های دیگر به شما نمایش داده میشود. در واقع به گفته اینستاگرام در این تب عکسها و ویدئوهایی به شما نمایش داده میشود که ممکن است شما خوشتان بیاید اما آن پیج ها را هنوز فالو نکرده اید. در این تب عکس ، ویدئو ، استوری و همینطور ویدئوهای IGTV نمایش داده میشود . ترتیب قرار گیری بر اساس الگوریتم های خود اینستاگرام انجام میشود. روزانه بیش از 20 میلیون نفر در سراسر جهان از این تب استفاده میکنند و قطعا این عدد در ایران نیز عدد بسیار بزرگی خواهد بود پس موقعیت خوبی است برای برندها که بهتر دیده بشوند.

9- کاربران مرتبط برند خودتون رو فالو کنید :

در حجم کم یا زیاد شما میتونید افرادی که حدس میزنید جزو مخاطبان شما هستند و از پیدا کردن برند شما خوشحال میشوند را فالو کنید تا برند شما را ببینند. این موضوع البته بسیار حساس است و اگر از تعداد مشخصی بیشتر فالو کنید یا الگوریتم های اینستاگرام متوجه فالو زیاد شما بشوند ممکن است به دردسر بیفتید که جریمه های مختلفی برای این کار در نظر گرفته شده است. از Action block گرفته که تا مدتی نمی توانید دیگران را فالو کنید. تا بن شدن به مدت محدود و یا حذف کامل اکانت شما که مورد آخر در صورتی اتفاق میفتد که شما به عنوان یک ربات اسپم شناخته بشوید.

10- از کاربران بخواهید دوستان خودشون رو تگ کنند :

این کار یک امر عادی است البته خیلی ها با این قضیه مخالف هستند و باعث بدنام شدن برند می دونند اما بسیاری این کار را انجام می دهند و نتیجه های خوبی از این کار گرفته اند. روش کار به این صورت است که شما در کپشن عکس خودتون از کاربران میخواهید که دوستان خودشون رو تگ کنند. این کار در ایران اغلب با برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها همراه است که باعث جذابیت بیشتر میشود و هزاران نفر برای برنده شدن دوستان خودشون رو تگ میکنند و چند هزار نفر در مدت بسیار کم با برند شما آشنا میشوند که میتواند باعث پیشرفت کسب و کار شما بشود.

 

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس