ایمیل مارکتینگ چیست

137 بازدید بدون دیدگاه 28 فروردین 1398

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینیگ یک سری از فعالیت هایی برای جذب کاربران بیشتر از طریق ایمیل ها می باشد. در کشور عزیزمان ایران خیلی ها بر این باورند که ایمیل یک عامل از بین رفته برای بازاریابی است و دیگر کسی حتی ایمیلش را هم چک نمیکند و استفاده از ایمیل ها تنها برای فعالسازی اکانت سایتهای مختلف است. این باور در جهان نیز بسیار شایع است و از زمانی که شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کردند و پیام رسان ها وارد صحنه شدند ، عملا خیلی ها گفتند که زمان استفاده از ایمیل ها به اتمام رسیده است.

اما نتایج شرکت های خارجی و ایرانی چیز دیگری می گوید. حتی اگه اخبار رسمی یک شرکت که بازاریابی ایمیلی میکند را در نظر نگیریم ، این نکته حائز اهمیت هست که با وجود هزینه های بسیار زیاد برای کمپین های ایمیلی ، چرا شرکت ها به ارسال گسترده ایمیل های شرکت خودشون می پردازند . پس میشه از این نکته دریافت که حتما نتیجه می گیرند وگرنه خرج سنگین روی دست خودشون نمی اندازند.

مزایای ایمیل مارکتینگ :

  • قیمت پایین : یکی از مزیت های مهم ایمیل مارکتینگ کم هزینه بودن آن است. تنها هزینه آن لیست ایمیل هایی است که میخواهید به آنها ایمیل دهید که یا میتوانید آن را خریداری کنید یا با روش های جذب ایمیل ، لیست خودتون رو تهیه کنید. البته اگر از سایتهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید بعد از گسترش یافتن لیست ایمیل شما هزینه ای بابت ارسال ایمیل ها باید پرداخت کنید.
  • آسانی انجام کار : ارسال ایمیل از ساده ترین کارهایی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ میشود انجام داد. فقط کافی است تیتر و متن ایمیل را بنویسید و دکمه ارسال را بزنید.
  • قابل گسترش : گسترش ایمیل مارکتینگ شما با گسترش لیست ایمیل هایتان اتفاق می افتد و این کار نیز به سادگی و تقریبا اتوماتیک انجام میشود اگر شما کارتان را درست انجام دهید.
  • تست کردن : یکی از خوبی های ایمیل مارکتینگ تست های قبل از ارسال است. به طور مثال یکی از بهترین روش های تست ایمیل مارکتینگ A/B تست است که شما اگر در متن ایمیل ، روش ارسال ایمیل ، تیتر ایمیل و هر چیز دیگه ای دچار شک و تردید هستید فقط کافیه یه تست کوچیک کنید و دو حالت ایمیل رو برای عده ی کمی از افراد ارسال کنید و ببینید کدام یک بیشتر جواب میدهد.
  • قابلیت ردگیری : این قابلیت بسیار اهمیت دارد چون شما به طور کامل میتونید ببینید که چند درصد از ایمیل های شما باز میشود ، روی چه لینک هایی کلیک می شود و تمام کارهایی که کاربران شما انجام می دهند را رصد کنید. حتی در استفاده از A/B تست هایتان نیز میتونید کاملا نتیجه رو بررسی کنید.
  • صرفه جویی در زمان : یکی از زود بازده ترین روش های بازاریابی دیجیتال محسوب میشود. در روش هایی مانند سئو ، ایجاد سایت ، ساخت کمپین های مختلف و … زمان تقریبا طولانی است و نتیجه رو بعد از ماه ها و گاها سال ها مشاهده میکنید اما در روش email marketing شما نهایتا تا چند روز بعد از ارسال ایمیل نتیجه کارتان را مشاهده خواهید کرد.

 

معایب ایمیل مارکتینگ :

  • اسپم : به نظر بنده بزرگترین عیب ایمیل مارکتینگ اسپم ها هستند. ارسال ایمیل های گسترده اسپم در سراسر جهان و همچنین ایران باعث شده تا ایمیل های زیادی به چشم اسپم دیده شوند و کاملا طبیعی است اما باید توجه کرد که اگر ایمیل های ما نیز به عنوان اسپم شناخته بشوند چه ضرری در ایمیل مارکتینگ ما ایجاد میشود. پس باید مخاطبان هدف رو شناخت و دقیقا ایمیلی برای مخاطب بفرستیم که به آن نیاز دارد.
  • مشکلات طراحی ایمیل : توجه به ظاهر ایمیل ها و نحوه طراحی آنها بسیار با اهمیت است. باید توجه کرد که ایمیل ها ممکن است در رایانه های شخصی یا در موبایل و تبلت دیده شوند پس از نظر طراحی ظاهری یا User Interface نباید مشکلی وجود داشته باشد. به طور مثال نمایش داده نشدن عکسهای ایمیل یا ساختاری که برای ما در ایمیل بسیار مهم است حتما باید به کاربر به درستی نمایش داده شود.
  • ایمیل های ناموفق : باید توجه داشت که حتما ایمیل هایی که از طرف ما ارسال می شوند به دست مخاطب برسد. نرسیدن ایمیل ها میتواند دلایل زیادی داشته باشد . اسپم شناخته شدن شما ، unsubscribe کردن کاربر و … که این نکته استفاده از سیستم های ایمیل مارکتینگ خوب رو بسیار با اهمیت میکنه .

 

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس