تولید محتوا

140 بازدید بدون دیدگاه 03 اردیبهشت 1398

تولید محتوا

اولین جایی که شما به دنبال پاسخ سوال هایتان میروید کجاست ؟! حدس من و خیلی آدم های دیگر گوگل است،حالا در این موتور جستجو شما فقط حضور دارید؟ خیر، میلیون ها نفر دیگر هم هستند خوب چطور میشود که من اولین نفری باشم بین میلیون ها نفر؟؟اینجاست که شما با تولید محتوا باکیفیت و به دور از کپی بهمراه خلاقیت و دانش کافی در مورد نویسندگی ، شما را از بین میلیون ها نویسنده دیگر متمایز میکند پس بحث خیلی مهم تولید محتوا یا content creation را دنبال کنید.

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا فرآیند ایجاد مقاله یا مطلب،عکس،ویدئو و … با کیفیت و تاثیرگذار بر مشتری(بازدیدکننده) را تولید محتوا میگویند.

چرا تولید محتوا مهم است؟

چون شما اطلاعات رایگان و مفید در اختیار مخاطبان خود قرار میدهید و برای آنها ارزش آفرینی میکنید که باعث جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان موجود میشود در کنار این مزیت ها شما (ROI(Return on investment یا نرخ بازگشت سرمایه در پی خواهید داشت.

بازاریابی محتوا 3 برابر قوی تر نسبت به بازاریابی سنتی و 60 درصد ارزان تر است.

61% از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم خواندن یک وبلاگ است.

شرکت هایی که بیشتر از 16 پست یا مطلب در ماه منتشر میکنند 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به کسانی که 4 یا 5 پست در ماه منتشر میکنند دارند.

نتیجه میگیریم که محتوا تاثیر مستقیمی در رشد کسب و کار شما دارد پس با استراتژی محتوا کنید.

برنامه ریزی محتوا و استراتژی

قبل از شروع هر کاری شما نیاز به یک طرح یا استراتژی دارید در غیراینصورت مسیر شما منحرف خواهد شد و با شکست مواجه میشوید.استراتژی شامل مواردی زیادی میباشد نام تجاری ، نحوه تبلیغ ، محتوای شما و در آخر ویرایش آن است.حالا در مورد چگونگی ساخت محتوای بصورت گام به گام بحث میکنیم.

مشخص کردن اهداف محتوا

مثل کمپین بازار سنتی ، استراتژی محتوای شما باید بر اهداف بازاریابی متمرکز باشد اهداف میتواند جذب بازدیدکننده بیشتر از سایت ، یا منجر به تولید بیشتر هر چیزی در این میان باشد پس هوشمندانه عمل کردن مهم است.هنگامی که یک محتوایی رو تولید میکنید باید با هدف شما هماهنگ باشد تا نتیجه دلخواه را بدست آورید.

تولید محتوا برای شخص خریدار

یک قدم قبل از تولید محتوا  ساخت یک استراتژی مناسب است در اینجا باید بدانید که برای چه کسانی قرار است تولید محتوا کنید چگونه برایشان محتوا نویسی میکنید کلید ایجاد محتوای موفقیت آمیز این است که خواننده احساس کند. که شما مستقیم با آنها صحبت میکنید تنها راه انجام اینکار این است که با بازدیدکنندگان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

شما باید آنها را مانند دوستان قدیمی خود بدانید. و  از موانع، نقاط درد، چالش ها و ترس آنها مطلع باشید. و بهترین راه حل و نتیجه را جلو رویشان قرار دهید همیشه یادتان باشد که شما برای انسان ها بازاریابی میکنید و نیاز دارید که اعتماد آنها را جلب کنید.

خوب از کجا و چطوری شروع کنم ؟!

همین الان یک صفحه باز کنید و موضوعی که برای خیلی ها دغدغه است را توضیح دهید.بطور مثال کنکور ، شما تجربه اینکار رو داشته اید و از مشکلات ، ریسک ها و خیلی موارد دیگر اطلاع دارید آن چیزی که در ذهن شما است را بصورت نوشتاری بیان کنید پس از اتمام محتوای تولید شده کلمه مورد نظر را در گوگل سرچ کنید 5 سایت برتر را باز کنید هر 5 مطلب سایتها را بخوانید و با دقت با یکدیگر مقایسه کنید حتما در این 5 سایت به نکته یا دغدغه ای اشاره نشده و این رمز موفقیت شما خواهد بود باید بیشتر به آن موضوع بپردازید تا بازدیدکنندگان بیشتری بدست آورید.

ارتقاء محتوا

اگر محتوایی تولید کردید و بازدیدکنندگان کمی دارد باید به فکر چاره ای برایش باشید با استفاده از برخی ابزارهای سرچ میتوانید میزان سرچ شدن آن کلمه را بررسی کنید اگه مشکل از شما بود باید محتوا را ارتقاء دهید ارتقای محتوا به همان اندازه تولید محتوا مهم است و جزء استراتژی محتوا قرار دارد.

ارتقاء محتوا در شبکه های اجتماعی فرق دارد و هر کدام قوانین خاص خود را دارند.

شبکه های اجتماعی

در حالی که میتوان از تمام شبکه های اجتماعی یک ابزار برای ایجاد ارتباط ساخت همچنین برای تبلیغ محتوا کاربرد دارد شما میتوانید با به اشتراک گذاری برخی مطالب مفید و سرگرم کننده در فیس بوک ، تویتتر ، یوتیوب ، اینستاگرام و … که جزء رسانه های بزرگ هستند به هدفتان نزدیک تر شوید و کلید تغییر محتوا متناسب با پلتفرم آن است.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از بهترین راه های دسترسی به مخاطبانتان است برخلاف ذهنیتی که بیشتر افراد نسبت به بیهوده بودن ایمیل دارند ولی بسیار تاثیرگذار و مثمر است همچنین شما میتوانید در مورد محتواهایی که در سایت قرار دادید و ایمیل دریافت کردید با ارسال یک مقاله کوتاه و مفید بازخورد بگیرید و در نتیجه محتواها را بهبود بخشید.

فرآیند تولید محتوا :

برای کارهایی که انجام میدهیم باید فرآیندی را ایجاد کنیم سپس سیستم را طراحی و آنرا امتحان میکنیم تا به زمان کارآمدی برسد بعد این سیستم را دوباره ، دوباره تکرار میکنیم تا به نتایجی که میخواهیم برسیم به یاد داشته باشید تولید محتوا یک فرآیند متفاوت نیست پس کار را برای خودتان سخت نکنید.

1- تحقیق کلمات کلیدی

میخواهید در مورد موضوعی تولید محتوا کنید و در فضای مجازی منتشر کنید حالا اگر شما بدانید که مخاطبان مطلب شما چه کسانی هستند و چه چیزی را در موتورهای جستجو سرچ میکنند خیلی راحتر میتوانید آنها را هدف بگیرید توسط ابزارهایی مثل گوگل ترندز ، گوگل آنالاتیکس و … با این روش شما یک شروع عالی خواهید داشت و به مقیاس بزرگی میرسید در انرژی و وقت صرفه جویی کرده اید با استفاده از این ابزارها میتوانید حجم سرچ کلمه یا عبارت مورد نظر را بدانید.

2- نوشتن

حالا در مورد فرایند نوشتن صحبت میکنیم چون پایه ی اصلی تولید محتوا است همیشه به خاطر داشته باشید که در نوشته هایتان خلاقیت و نوآوری بکار ببرید تا جلوه ی متفاوتی نسبت به بقیه رقبا داشته باشید برای استحکام محتوای تولید شده میتوانید از ویدئوها ، اینفوگرافیک (عکس نوشته) و پادکست استفاده کنید هر چقدر تنوع داشته باشید بهتر است و مخاطب از نوع محتوای شما لذت میبرد.

3- ویرایش

یکی دیگر از راه های متفاوت بودن نسبت به رقبا ویرایش مطالب است در برخی مواقع با ویرایش یک محتوا میتوانید از چند پله صعود در گوگل لذت ببرید تغییرات میتوانید شامل اضافه کردن ویدئو ، پادکست ، اضافه کردن محتوا و … باشد و در برخی موارد دیگر نیاز است که انجام شود مثلا : آپدیت جدید گوگل در مورد سرچ و تاثیر آن در سئوی سایت و … پس نیاز است که این مطلب در کنار آنها قرار گیرد و کامل شود.

4- انتشار محتوا

انتشار محتوا کار ساده ای است شما بعد از نوشتن مقاله میتوانید بلافاصله آنرا در سایت آپلود کنید و گزینه انتشار را بزنید یا برای آن زمان بندی قرار دهید.ولی در اینجا یک نکته ی مهمی وجود دارد آیا این امر بصورت دائم تکرار خواهد شد؟! آیا مخاطبان شما میتوانند هر روز از یک محتوای جدید بهره ببرند؟

اگر شما تازه شروع کرده اید ، احتمالا کلیک کردن بر روی انتشار بسیار تاثیرگذار خواهد بود این مورد در صورتی مورد قبول است که شما متعهد به این برنامه باشید مثل قرار دادن یک پست ورزشی در روزهای شنبه پس مخاطبان شما هر شنبه انتظار این پست را خواهند داشت شما با این کار یک وابستگی یا عادت هفتگی را برایشان ایجاد میکنید.

5- ایجاد یک طرح محتوا

محتوا در همه جا وجود دارد روزنامه ها ، شبکه های اجتماعی ، کتاب ها و … اما موفقیت آن محتوا به توانایی شما در انطباق با محیطی که در آن زندگی می کنید، متکی است.در ایران خیلی از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده میشود و یا در امریکا از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده نمیشود پس نباید روی بعضی از شبکه های اجتماعی یا موضوعات دیگر مانور داد.

در ضمن محتوای شبکه های اجتماعی نسبت به سایت ها کاملا متفاوت است بنابراین شما باید با آگاهی و خلاقیت خود برای نزدیک شدن به مخاطبان زمان صرف کنید.

 

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس