برندینگ چیست

29 بازدید بدون دیدگاه 06 مرداد 1398

برندینگ چیست

برندسازی چیست و چرا مهم است

سالها است که در مورد موضوع ساخت برند و اهمیت برندسازی صحبت میشود اما در این مطلب میخواهیم به طور کامل به بررسی آن بپردازیم .

تعریف برندسازی :

به تمامی کارهایی که انجام میشود تا اسم ، ذهنیت ، لوگو و هر چیز دیگری از کسب و کار شما در ذهن مخاطب قرار بگیرد برندسازی گفته میشود. این کار باعث ایجاد تمایز بین محصول شما و محصول رقبایتان می شود. این کار اهمیت بسیار بالایی دارد چون نه تنها سابقه کار شما در ذهن مخاطب وجود دارد بلکه به طور کامل می داند که از شما چه انتظاری دارد. برندسازی به این خاطر اهمیت بسیار بالایی دارد چون اگر شما قدم اشتباهی بردارید در ذهن مخاطب هرگز پاک نخواهد شد. اگر حرکت منفی برای برند شما برداشته شود جبران آن بسیار سخت خواهد بود . روش های مختلفی برای برندسازی وجود دارد که از جمله مهم ترین آنها تبلیغات ، خدمات مشتری ، کمپین ها و لوگو برند شما می باشد.

 

همانطور که گفتیم برندسازی شاهرگ حیاتی هر کسب و کار است. این کار اگر درست انجام شود سرعت رشد شرکت را بسیار بالا میبرد و اگر قدم اشتباهی صورت بگیرد کسب و کار را به زمین می زند. البته یکی از دلایل اهمیت این موضوع این است که تقریبا هیچ کسب و کاری امروزه نمی تواند بدون برندسازی رشد کند.

چرا برندینگ اهمیت دارد ؟

1- به رسمیت شناخته شدن :

با برندسازی یک کسب و کار توسط مشتریان به رسمیت شناخته میشود لوگو مهمترین شاخصه شناخته شدن یک برند است و در واقع ویترین یک برند می باشد. پس استفاده از یک طراح لوگو حرفه ای بسیار اهمیت دارد تا بتوانید به کسب و کار خودتان جلوه خاصی بدهید.

2- ارزشمند شدن کسب و کار :

برندسازی باعث دادن ارزش به کسب و کار شما و پیشرفت هر چه سریعتر خواهد شد. بسیاری از کسب و کارها را می توانیم نام ببریم که تنها با استفاده از یک برندسازی قوی توانسته اند بخش زیادی از بازار یک صنعت را به خود اختصاص دهند و این خود اهمیت و قدرت برندسازی را نشان می دهد.

3- ایجاد مشتری جدید :

برندسازی به خودی خود باعث ایجاد مشتری های جدید میشود. مشتریان قدیمی شما ، برند شما را به مشتریان جدید معرفی می کنند و اگر برندسازی درستی نکرده باشید مشتریان جدید نمی توانند شما را پیدا کنند. ممکن است محصول شما را هزاران کسب و کار دیگر نیز با همان کیفیت بفروشند اما مشتریان جدید به دنبال برند شما هستند.

4- افزایش رضایت :

بارها اتفاق افتاده که وقتی یک محصولی برای یک برند خاص است ما از نقاط ضعف آن چشم پوشی می کنیم و تنها یک حس خوب در ما شکل می گیرد که از آن برند خاص خرید کرده ایم. به طور مثال دوربین مخفی هایی را دیده ایم که دو مدل شکلات به یک نفر میدهند که هر دوی آنها یکی است اما وقتی میگویند که این یکی فلان برند است ، شخص میگوید که شکلات آن برند خوشمزه تر است. این مثال در تمام محصولات نیز صدق می کند. ممکن است یک کت بخرید و کت برندی که شما از آن خرید کردید دارای قیمتی دو برابر باشد و از نظر کیفیت با کت های معمولی هیچ فرقی نمیکند اما شما حاضر هستید هزینه بیشتری خرج کنید و حس رضایت را برای خودتان بخرید.

5- افزایش اعتماد :

یک برند خوب به طور ناخودآگاه حس اعتماد و اطمینان به افراد می دهد. این حس اعتماد از مشتریان گرفته تا بازاریابان و فروشندگان را در بر می گیرد. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مثلا به سوپر مارکت می روید و میخواهید رب گوجه فرنگی یا مایع ظرفشویی بخرید و وقتی مغازه دار برندی به شما می دهد که تا حالا اسم آن را نشنیده اید ، حس بدی به شما دست می دهد و با خودتان می گویید ممکن است تقلبی باشد یا به من ضرر برساند و سریع آن را با یک برند دیگر تعویض می کنید. این عمل در صورتی است که از لحاظ محتویات هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.

6- پشتیبانی از تبلیغات :

بدون داشتن برند تبلیغات عملا بی معنی است. اگر اسم تجاری ، لوگو و مشخصات منحصر به فرد خود را نداشته باشید میخواهید چه چیزی را تبلیغ کنید ؟ تبلیغات زمانی موثر است که لوگو ، اسم و مشخصات برند شما را مشتری ببیند و در ذهن بسپارد و هنگام خرید تبلیغات شما را به خاطر بیاورد .

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس