سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید : آموزش کامل

73 بازدید بدون دیدگاه 31 فروردین 1398

سیاه کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید

: استفاده از کدامیک بهتر است ؟

 

در بکارگیری از اصول سئو دو گروه خیلی شاخص وجود دارند که با تکنیک های مختلف سعی در بالا اومدن در کلمات کلیدی مد نظرشون دارند. این 2 گروه به کلاه سیاه ها ( black hats ) و کلاه سفید ها ( white hats ) معروف هستند.

کلاه سیاه ها مهمترین چیزی که براشون اهمیت داره زمان هست. این گروه بسیار عجول هستند و بر این باور هستند که باید نتیجه رو در عرض چند روز ببینند و در کارهایی که باید از روی حوصله و فرصت و در طول زمان انجام بشه صرف نظر می کنند و تمام کارها رو ظرف کمتر از چند روز انجام میدهند و بعد از اون میخوان که نتیجه کارشون رو ببیند. به طور مثال در یک روز ده ها مطلب در سایتشون منتشر میکنند ، حجم زیادی از بک لینک های مختلف از سایتهای قوی و ضعیف رو برای سایتشون می گیرند و کارهایی از این قبیل. در بسیاری از موارد هم فراتر از قانون عمل میکنند و خیلی از کارهایی که خلاف قوانین گوگل هست رو انجام می دهند مثل همین گرفتن بک لینک از سایتهای مختلف ، یا استفاده از کدهای مخرب که باعث بشه ربات گوگل ( خزنده گوگل ) چیزی بر خلاف واقع ( آن چیزی که کاربر در صفحه می بیند ) ببینه .

در مقابل این گروه ، کلاه سفیدها هستند که بر این باور هستند که تمامی کارها باید با صبر و حوصله انجام بشه و به قوانینی که گوگل براشون گذاشته کاملا احترام میگذارند . این گروه اصلا عجله ای در انجام کارها نداره . به طور مثال سالها به کار تولید محتوا می پردازه تا در طول زمان سایتها و وبلاگ هایی که از این مطالب خوششون میاد به سایت لینک بدهند و رتبه این سایت ارتقاء پیدا کنه .

اگر بخواهیم از لحاظ فنی بیشتر این دو گروه رو توصیف کنیم و تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید رو بدونیم باید کارهایی که انجام میدهند رو بررسی کنیم :

black hat seo :

  • استفاده از کلمات نامربوط : استفاده از کلماتی که هیچ ربطی به محتوای پیج ندارند و فقط برای بالاتر رفتن رتبه در صفحه استفاده میشود.
  • استفاده از ربات های تولید محتوا : محتوای یک سایت باید توسط انسان و برای انسان تولید بشود اینکه ربات ها ( نرم افزارهای اتوماتیک ) این کار را انجام دهند .
  • ایجاد صفحات cloacking : یعنی محتوایی که کاربران سایت می بینند با چیزی که خزنده گوگل ( Crawler ) می بیند تفاوت داشته باشد.
  • لینک یا متن نامرئی : استفاده از کلمات یا لینک هایی که از دید کاربر مخفی هستند و رنگ پس زمینه و متن یکی باشد فقط برای اینکه در گوگل تاثیر داشته باشد.
  • ایجاد صفحات چندگانه : صفحاتی که محتوای یکسانی دارند ولی لینک های متفاوتی دارند یعنی از یک مطلب ، دو یا چند صفحه وجود داشته باشد.

 

white hat seo :

  • محتوای مفید : ایجاد محتوای مناسب و کاربر پسند یعنی متن ها فقط برای کاربر نوشته بشه ، نه برای گوگل
  • کلمات کلیدی موثر و مفید : استفاده از کلمات کلیدی که به محتوا مربوط باشد و در گوگل نیز اهمیت زیادی داشته باشه
  • بک لینک های مرتبط : سایتهای هم فیلد شما که کار و محتواشون با شما مرتبط هست به شما لینک بدهند
  • استفاده از لینک های داخلی : ایجاد یک پیوند بین صفحات سایت که از صفحه ای به صفحه دیگه ارتباط وجود داشته باشه

 

سئو کلاه سیاه و سفید

چند مورد از ویژگی های این دو گروه رو برای شما عزیزان بیان کردیم . قطعا ویژگی ها و کارهایی که هر دو گروه سئو انجام میدهند بیشتر از اینها است و باید به طور جامع بررسی شود که در مطالب دیگری به این کار می پردازیم.

البته بین این دو گروه ، یک گروه دیگر هستند که کلاه خاکستری ها نام دارند که صبر کلاه سفیدها رو ندارند اما مثل کلاه سیاه ها قانون رو زیر پا نمیگذارند. که در مورد این گروه به اجمال توضیح خواهیم داد.

 

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس