5 بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

116 بازدید بدون دیدگاه 30 اردیبهشت 1398

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزار تحقیق کلمه کلیدی

در مورد تحقیق کلمات کلیدی و اهمیت بسیار زیاد این کار برای هر سایت و کسب و کاری که میخواهد کار سئو بر روی سایتش انجام بدهد صحبت کردیم که پیشنهاد میکنم اگر آن مقاله را مطالعه نکرده اید حتما ابتدا مطالعه بفرمائید و سپس این مقاله را بخوانید. در آن مقاله به این نکته اشاره کردیم که این کار با استفاده از ابزارهای رایگان و پولی که وجود دارند بسیار راحت تر خواهد بود و هم ضریب خطای شما را کاهش میدهد و اجازه میدهد که مطمئن تر این کار را انجام دهید و هم باعث آسانی کار شما میشود و شما میتوانید با استفاده از این ابزارها به مقصود خودتون برسید.

اگر بخواهیم توضیح کوتاهی بدهیم که دقیقا چه کاری میخواهیم انجام بدهیم باید بگوییم که ما به عنوان صاحب سایتی که میخواهیم کار سئو و تولید محتوا انجام دهیم ، به دنبال به دست آوردن لیستی از کلمات و عبارات هستیم تا محتوای خودمون رو به بهینه ترین شکل ممکن ایجاد کنیم تا مخاطب حداکثری برای سایت خودمون جذب کنیم. پیشنهاد میکنیم برای نوشتن این لیست از کلمات و عبارات فایل اکسلی باز کنید و این عبارات را با هر پارامتری که برای شما اهمیت دارد در آن بنویسید.

1- سرچ کنسول گوگل :

شاید بگویید که سرچ کنسول گوگل که یک ابزار برای پیدا کردن کلمه کلیدی نیست و این ابزار وقتی سایت شروع به کار میکند تازه بر روی سایت نصب میشود و اطلاعات را به شما نمایش می دهد. به طور کلی حرف شما درست است اما اگر به درستی از این ابزار استفاده کنید یک ابزار فوق العاده برای این کار می باشد. البته این نکته واضح است که شما بعد از گذشت مدتی میتوانید از این ابزار فوق العاده استفاده کنید و در ابتدای کار استفاده از این ابزار بی معنی است. روش کار به این صورت است که در قسمت Performance که عباراتی که سایت شما با آن جستجو شده است به شما نمایش داده میشود. شما کافی است عباراتی که سایت شما در موقعیت 8 تا 20 است ( یعنی آخر صفحه اول تا آخر صفحه دوم ) را پیدا کنید و همین عبارات بشوند عبارات کلیدی شما . معمولا این موقعیت ها برای کلمات یا عباراتی اتفاق می افتد که شما برای موضوعات مشابه آنها تولید محتوا کرده اید و مستقیما برای خود آن کلمات محتوای خوبی ندارید . پس بهترین کار این است که شما برای همان کلمات هم تولید محتوا کنید تا رتبه شما به طرز چشمگیری بالا برود و ترافیک خوبی به سمت شما روانه شود.

2- گوگل آنالایتیکس :

باید بگوییم که خود گوگل ابزارهای فوق العاده ای دارد که حتی برای جستجوی بهترین کلمات کلیدی نیز میتوان از آنها استفاده کرد. حواستان باشد که ابزار Google Analytics هم مثل سرچ کنسول در ابتدای کار سایت شما قابل استفاده نیست و تنها اگر مدت زمانی از فعالیت شما میگذرد و ورودی از گوگل و همچنین ترافیک نسبتا خوبی دارید این دو ابزار کارایی دارند. با استفاده از این ابزار نیز میتوانید مشابه کار ابزار قبلی را انجام دهید به این شکل که به قسمت Behavior رفته و Site Content را کلیک کرده و در قسمت All pages میتوانید صفحات سایت خودتون رو مشاهده کنید. فقط کافی است Primary Dimension را بر روی keyword قرار بدهید و کلمات کلیدی خودتون رو مشاهده کنید. بهترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری بر روی کلماتی است که در آنها ضعیف هستید.

3- Ahref :

قطعا ابزار Ahref یک ابزار فوق العاده و بی نظیر است. این ابزار پولی است و شما بدون پرداخت هزینه ماهیانه آن نمیتوانید استفاده کنید. اما اگر یک ابزار فوق العاده و حرفه ای میخواهید شک نکنید یکی از بهترین گزینه ها است. این ابزار اطلاعات بسیار دقیقی به شما میدهد. مزیت این ابزار نسبت به دو ابزار قبلی این است که اصلا لازم نیست مدتی از فعالیت سایت شما گذشته باشد و حتی اصلا لازم نیست سایتی داشته باشید بلکه حتی میتوانید اطلاعات سایت های رقیب را نیز کاملا مشاهده کنید. اطلاعات دقیق این ابزار حتی اگر 100% هم دقیق نباشند بسیار تاثیرگذار هستند. شما میتوانید تعداد سرچ در هر ماه یک کلمه را مشاهده کنید. تعداد افرادی که بر روی هر یک از گزینه های صفحه جستجو کلیک کرده اند را ببینید و حتی این ابزار یک قسمت به عنوان سختی کلمه کلیدی به شما نمایش می دهد و شما را راهنمایی میکند تا بهتر تصمیم بگیرید که روی این کلمه کلیدی سرمایه گذاری کنید یا خیر . ترکیب جستجو در یک صفحه را نیز به شما نمایش می دهد این که در صفحه جستجوی این کلمه عکس ، متن ، ویدئو و … وجود دارند یا خیر ! ابزارهای دیگری وجود دارند که در مورد سختی کلمه کلیدی صحبت میکنند اما فقط از کلماتی مثل آسان ، سخت و یا نمره ها استفاده میکنند اما Ahref به شما میگوید که برای رسیدن به رتبه بالا در این کلمه کلیدی به چیزی حدود 250 بک لینک احتیاج دارید !

4- Google Keyword Planner :

باز هم رسیدیم به یکی دیگر از ابزارهای گوگل . قبل تر کار کردن با این ابزار بهتر بود و اعداد دقیق تری را نشان میداد اما اکنون برای اینکه به اطلاعات دقیق تری دست پیدا کنیم باید کمپین تبلیغات گوگل خودمون رو راه اندازی کنیم که این کار این ابزار رایگان را در قسمت غیر رایگان ها قرار میدهد و حدس میزنیم این ابزار در بین ایرانی ها نسبت به قبل کمتر استفاده میشود. این ابزار در واقع با وارد کردن کلمه ای به شما کلماتی را پیشنهاد میدهد که مشابه کلمات شما است و در واقع برای تبلیغات گوگل ساخته شده است که کسانی که میخواهند در Google Ads تبلیغ بدهند تبلیغات خودشون رو هدفمندتر کنند اما ما برای سئو نیز میتوانیم استفاده کنیم. تعداد سرچ حدودی ماهیانه ، رقابتی بودن کلمه و حتی قیمت تبلیغ برای آن صفحه را نیز میتوانید مشاهده بفرمائید. از این ابزار اگر به درستی استفاده شود میتواند بسیار مفید باشد برای پیدا کردن کلمه های کلیدی مرتبط .

5- KWfinder :

یک ابزار قوی و تخصصی برای پیدا کردن عبارات کلیدی دلخواه شما . مزیت این ابزار برای فارسی زبانان این است که عبارات فارسی رو بسیار بهتر از ابزارهای دیگه میشناسه و عبارات مشابه بهتری رو به شما پیشنهاد میده . این ابزار قسمت رایگان و پولی داره که قسمت رایگان آن محدودیت تعداد سرچ در روز را دارد که اگر بخواهید از همه ابزارهای آن استفاده کنید باید اکانت آن را بخرید. این ابزار تعداد تقریبی سرچ های کلمه ، سختی کلمه کلیدی و همچنین میزان رقابتی بودن آن را به شما نمایش می دهد.

 

توجه داشته باشید که این ابزارهای معرفی شده در زبان انگلیسی به درستی و کامل اجرا می شوند و عبارات پیشنهادی فوق العاده ای را از آنها میتوان استخراج کرد اما معمولا به دلیل عدم تحلیل درست زبان فارسی مشکلاتی با زبان ما دارند که درصد خطایی رو مشاهده میکنیم و تعدادی از ابزارها قسمت فارسی ندارند و شما با زدن یک عبارت فارسی مشاهده میکنید که عبارات نامربوط به شما نمایش داده میشود . پس سعی کنید از ترکیب چند ابزار استفاده کنید و با تحلیل و بررسی بهترین ابزار برای کار خودتون رو انتخاب کنید و عبارات مفیدی را برای خودتون انتخاب کنید.

نظرات شما باعث خوشحالی ماست
دیدگاهتان را بنویسید

خیالتون راحت باشه ایمیل شما منتشر نمیشه .
ما رو با نظرات خودتون خوشحال کنید اگر سوالی دارید حتما بپرسید

طراحی و پیاده سازی با توسط نردیس